
Mobile World Congress 2022: Zo zet je 5G in voor ‘massive IoT’ (deel IV)
Tijdens het Mobile World Congress 2022 (MWC) in Barcelona waren 5G, de snellere opvolger van de huidige mobiele data- en telecommunicatiestandaard, en Industrial Internet of Things belangrijke gespreksonderwerpen. De GSMA, de wereldwijd opererende vereniging van leveranciers in de mobiele telefonie-sector, organiseerde bijvoorbeeld een aantal ‘Summits’ over IoT en 5G in diverse verticale markten (zoals de industriële sector, ook bekend als Smart Industry en Industrial Internet of Things). Vandaag deel IV: Alles over de 5G als connectiviteitsbasis voor omvangrijke IoT-toepassingen, met niet alleen praktijkvoorbeelden maar ook de belangrijkste trends op dat gebied.
Net als in de vorige afleveringen van de MWC 2022 Summit-reeks over analytics, robotica en 5G, is het ook dit keer een kwestie van genoeg tijd inruimen voor het kijken. Blokkeer alvast maar iets meer dan een ruime twee uur (!) in uw agenda. De Summit is opgenomen, dus de vooruitspoelknop kan het leed verzachten. De sprekers zijn in ieder geval boeiend genoeg om niet al teveel met die knop te spelen. Het volledige programma:
8:02 Creating confidence for successful IoT deployments leveraging 5G - Carsten Ahrens, CEO, Giesecke+Devrient Mobile Security
28:10 The growth of cellular-based IoT necessitates a pivot to hyperscale - Matt Hatton, Founding Partner, Transforma Insights
39:12 Pushing the envelope with 5G IoT cellular growth - Vincent Korstanje, CEO, Kigen
55:50 Improving Energy Efficiency for Mobile IoT - Igor Tovberg, Director of Product Marketing, Sony Semiconductor Il
1:13:30 Panel discussie met:
Sylwia Kechiche, Principal Analyst, Ookla (Moderator)
Afzal Mangal, Head of Innovation Portfolio, Deutsche Telekom
Fabien Petitgrand, CTO, Ubiik
Luke Ibbetson, Head of Group R&D, Vodafone
Nicolas Damour, Senior Director for Strategic Partnerships, Sierra Wireless
Sharath Muddaiah, Director of 5G & IoT, Giesecke+Devrient Mobile Security
1:46:55 Can 5G and IoT be Green - Stephen Douglas, Head of Market Strategy, Spirent Communications