IoT Awards 2018: De IoT-visie en -strategie van KPN

by Redactie IoT Journaal26 april 2018

Wat zijn de beste Internet of Things-oplossingen uit de Nederlandse praktijk? Dat is vraag die IoTJournaal op 24 mei aanstaande zal beantwoorden door het uitreiken van de IoT Awards voor de beste `use cases op het gebied van Internet of Things. De Awards worden ondersteund door een reeks vooraanstaande marktpartijen. En natuurlijk willen wij ook hen in het zonnetje zetten. Ditmaal is het de beurt aan KPN, de operator en ICT-dienstverlener die als Award Partner de IoT Awards ondersteunt. Wij vroegen Carolien Nijhuis, managing director KPN Internet of Things, naar de visie en strategie van KPN op IoT.

De tele- en datacommunicatie vormen de basis voor KPN. Dat is ontegenzeggelijk ook het geval op het gebied van The Internet of Things. Maar het bedrijf ziet meer kansen ‘om waarde te kunnen toevoegen aan klanten op het gebied van hun IoT-behoeftes’. Managing director IoT Carolien Nijhuis wil daarop inspelen door niet alleen de omzet uit IoT-connectiviteit een verdere impuls te geven, maar ook door een compleet aanbod aan diensten en oplossingen aan te bieden. Zoals een startklaar en schaalbaar platform voor IoT-toepassingen, inclusief onboarding en beheer van IoT-devices (‘KPN Things‘). En dat is nog niet alles, vertelt Nijhuis in een exclusief interview met IoTJournaal.